מרכז האבטחה של פלא-פיי תפריט ראשי
איך למנוע הכחשת עסקאות
.1 הצג את פרטי העסקה בצורה ברורה ובולטת
הצג באתרך מידע מפורט וברור על העסקה עם דגש על הפרטים הבאים:
מחיר, מועד אספקה, אחריות ומדיניות החזרים.

מומלץ לצרף תמונות או סרטונים להמחשת המוצר/שירות, על מנת למנוע בלבול או אי הבנה אצל הלקוח לגבי מהות הרכישה.
.2 שמור מסמכים והתכתבויות עם הלקוח
שמור כל מסמך או רישום המעיד על ביצוע העסקה של הלקוח-  פרטי העסקה (תאריך, שעה וכדומה), חתימה על טופס הזמנה, טופס משלוח, התכתבויות שלך עם הלקוח בדוא"ל וכדומה.
מסמכים אלו ישמשו לך כהוכחות לביצוע העסקה וימנעו את ביטולה במקרה של הכחשה ע"י הלקוח.
.3 שירות לקוחות זמין ומהיר
הצג במיקום ברור באתרך את אמצעי ההתקשרות עימך (כתובת, טלפון, דוא"ל) והעמד מערך שירות לקוחות זמין ואפקטיבי.
זכור כי במקרה של תקלה כלשהי באספקת המוצר/שירות, הלקוח יהיה מעוניין לדבר עם נציג השירות באופן מיידי, לכן וודא כי שירות הלקוחות שלך הוא מהיר ויעיל.
.4 שלח מוצרים לכתובות מגורים בלבד
היה ערני לפרטים הקטנים ביותר בכתובת המשלוח שמספק לך הלקוח. שים לב לדברים הבאים:
  • וודא כי כתובת המשלוח היא כתובת של מקום מגורים ולא מספר ת.ד.
  • אל תסכים לדרישות כמו "אני אפגוש את השליח בחוץ..", "שהשליח יתקשר אלי לפני ואני אצא
    לפגוש אותו..." וכדומה. 
    דרישות כאלה הן שיטות נפוצות של  עבריינים להסוות את כתובתם ולטשטש את העקבות אחריהם.
  • וודא כי הלקוח אכן מתגורר בכתובת למשלוח אותה הוא ציין בעת ההזמנה.
    באפשרותך לאמת את כתובתו כאן: בזק, הוט
.5 שלח את המוצרים בדואר רשום או חברות שליחויות בלבד
מומלץ לבצע את המשלוח באמצעות דואר רשום או חברת שליחויות מקצועית.
שיטות המשלוח הנ"ל ידרשו חתימה של הלקוח על קבלת המשלוח וכן יקטינו את הסיכוי ל"פרצות" של עבריינים באופן ביצוע המשלוח.
.6 הענק ללקוח פיצוי הוגן במקרה של תקלה במוצר/שירות
בתרחיש של תקלה כלשהי באספקת המוצר/שירות, קח אחריות על התקלה והענק ללקוח סיוע מהיר
בצורה של אחד מהאפשרויות הבאות: 
  • מוצר חלופי
  • פיצוי/זיכוי
  • החזר כספי מלא
זכור כי אם לא תעניק ללקוח את אחד האפשרויות הנ"ל באופן שיספק אותו, הוא עלול לבטל את העסקה באמצעות חברת האשראי שלו, מה שיגרור אי נעימות רבה לך ולו.
.7 הייה ערני לבקשות מיוחדות
הייה ערני לעסקאות חשודות שמבוצעות עבורך.
שים לב במיוחד לדברים הבאים:
  • בקשות מיוחדות של הלקוח: בקשה לזרז את ביצוע המשלוח בתוספת תשלום
  • רכישת מוצר/ים בסכומים גבוהים במיוחד
  • בקשה לשליחת המוצרים למיקום כלשהו שהוא אינו כתובת המגורים של הלקוח
  • בקשה לאיסוף המשלוח בנקודה כלשהיא ברחוב